September 2022
Last updated
Last updated
Nieuwe functies voor CIRKLO voor zowel het lokaal bestuur, de handelaars als de consument. Deze nieuwigheden zijn BESCHIKBAAR vanaf September 2022.
De transacties bekijken van een geschenk- of waardebon? Dat kan vanaf nu! Als beheerder van Cirklo in het dashboard kan je vanaf nu de transactiedetails van elke voucher opvragen.
Hoe doe je dit? Doorloop de volgende stapjes.
Klik op Vouchers beheren in het linkermenu.
Via Zoeken en filteren kan je op basis van vouchercode, vouchertype of naam zoeken naar één of meerdere vouchers.
Per voucher kies je in de laatste kolom Acties - door op de 3 bolletjes drukken.
Klik hier op Transacties om de transactiesdetails te bekijken.
Omwille van het succes van #Cirklo en het aantal provisies die steden en gemeenten storten op onze wachtrekening, hebben wij het proces met de ATS alias Aanvraag Tot Storting volledig geautomatiseerd.
Via het dashboard voor steden en gemeenten werd in het linkermenu een optie Provisies beheren toegevoegd waar je vanaf nu zelf een aanvraag tot storting kan genereren en verzenden naar jouw financiële dienst. Wij werken daarom voortaan met een gestructureerde mededeling op de aanvraag tot storting om het proces te automatiseren. In de historiek eronder kan je dan zelf opvolgen of de betaling is uitgevoerd.
Op vraag van enkele Cirklo klanten werd het opmerkingen veld opnieuw toegevoegd bij het plaatsen van een order aan de balie. Het opmerkingenveld verschijnt op de onkostennota alsook bij de voucher order details. Ziezo, klaar om opnieuw gebruikt te worden. 💪
Op het scherm vouchers beheren, hebben wij sinds kort een nieuwe filter toegevoegd die het mogelijk maakt om de lijst van vouchers vanaf nu te filteren op gebruikersnaam. De filter kan gebruikt worden in combinatie met de periode van creatie van de vouchers (vandaag/gisteren/deze week/deze maand/...). Op deze manier is het mogelijk om de dag-, week- en maandomzet per gebruiker te exporteren naar excel.
Het kan behoorlijk lang duren als je een export wilt maken van alle vouchers in het systeem. Dat is logisch want het aantal vouchers en transacties kan aardig oplopen. Wij hebben er daarom voor gekozen om de gebruiker niet te laten wachten op deze lijst, maar de lijst naar zijn/haar e-mailadres door te mailen van zodra de lijst klaar is. Handig toch?
Het is mogelijk om consumenten, die hun voucher hebben opgeslagen in hun mobiele portemonnee in de Cirklo Consumentenapp, automatisch te waarschuwen via een pushmelding op hun smartphone wanneer de voucher bijna verloopt. Zo sturen wij voortaan een push notificatie naar de telefoon 30 dagen voor de waardebon in kwestie zal vervallen.