🛍️Veel gestelde vragen van handelaars

Hier vind je vaak gestelde vragen door handelaars. Voor de handleiding ga naar: Link voor de handleiding
Kan ik Cirklo overal op gebruiken?
Je kunt Cirklo eenvoudig gebruiken via een webbrowser op je computer, laptop, tablet of smartphone. Daarnaast is er de mogelijkheid om de Cirklo-app te installeren op je telefoon of tablet voor nog sneller en handiger gebruik.
Hoe installeer je de app? De installatie is eenvoudig en snel! Volg de stapsgewijze instructies in de officiële handleiding: 👉 Handleiding: hoe voeg je Cirklo toe aan je startscherm
Of je nu thuis werkt of onderweg bent, Cirklo past zich aan jouw behoeften aan. Heb je vragen over de installatie? Neem gerust contact met ons op!
Ik ben een handelaar en ik wil mij aansluiten tot het Cirklo netwerk.
Wil je graag deelnemen aan dit initiatief en cadeaubonnen beginnen ontvangen? Fantastisch! Volg onderstaande scenario's om aan de slag te gaan met Cirklo.
Scenario 1: Jouw stad of gemeente maakt al deel uit van het Cirklo-netwerk
Controleer of jouw stad/gemeente op de lijst staat van deelnemende locaties. Als dat zo is, kun je meteen aan de slag:
Ga naar merchant.otzy.eu en registreer je.
Voor een volledige uitleg van het proces, bekijk de gedetailleerde handleiding hier: Registreer je voor Cirklo.
Scenario 2: Jouw stad of gemeente doet (nog) niet mee aan Cirklo
Wil je dat jouw gemeente ook aansluit bij het Cirklo-netwerk?
Neem contact op met jouw stad/gemeente.
Zij voorzien jou van het juiste registratieformulier en begeleiden je in de mogelijkheden.
Scenario 3: Je gemeente doet niet mee, maar een naburige gemeente wel
Goed nieuws! Je kunt alsnog deelnemen door toegang te vragen bij een naburige gemeente die wel meedoet aan Cirklo.
Ga naar de lijst met deelnemende steden/gemeenten en kies een geschikte locatie.
Dien jouw aanvraag in via de Cirklo-omgeving. Meer uitleg vind je bij deze handleiding.
Wat gebeurt er na registratie?
Nadat je je hebt geregistreerd, dien je een aanvraag in bij de gewenste gemeente.
De gemeente beoordeelt je aanvraag en zal je goedkeuren of afwijzen.
Als je aanvraag wordt goedgekeurd, ontvang je een bevestigingsmail op het door jou opgegeven e-mailadres.
Ik heb me aangemeld om deel uit te maken van het netwerk, maar ik ontvang geen bevestiging?
Eerst en vooral: check zeker je SPAM folder. De bevestigingsmail kan hierin helaas verzeild zijn geraakt.
Daarnaast is het mogelijk dat jouw lokaal bestuur ervoor gekozen heeft om je (nog) niet toe te laten tot het Cirklo netwerk. Neem contact op met hen.
Hoe kan ik zien of de Cirklo betaling succesvol was?
Na het invoeren van het bedrag & het scannen van de code van je klant zie je normaliter meteen een Groen succes scherm, of een Rood faal scherm. Heb je dit niet gezien? Dan is er mogelijks iets fout gelopen. Check je transactiegeschiedenis om te zien of dit bedrag is overgemaakt.
Niets te zien? Dan is de betaling niet uitgevoerd & probeer je best opnieuw.
Hoe wissel ik cadeaubonnen van Cirklo in voor 'echt' geld?
De uitbetalingen gebeuren op wekelijkse basis. Dit wilt zeggen dat jouw geïnde cadeaubonnen elke week automatisch zullen worden omgewisseld en een overschrijving naar je opgegeven bankrekeningnummer zal worden uitgevoerd.
De transactie is gebeurd, maar er is nog geen geld op mijn rekening aangekomen.
De overschrijvingen worden op wekelijkse basis uitgevoerd. Daarnaast moet je rekening houden met de gewoonlijke termijn dat een overschrijving kan duren. Bij vragen kan je hiervoor terecht bij [email protected].
Ik heb geen factuur ontvangen van mijn bestelde bonnen
Het verkrijgen van een factuur voor aangekochte bonnen verschilt per gemeente. In veel gevallen bieden gemeentes geen mogelijkheid om een factuur te ontvangen voor bonnen die via de webshop zijn aangeschaft.
Wil je weten wat je opties zijn? Informeer dan rechtstreeks bij jouw gemeente. Zij kunnen je meer informatie geven over de mogelijkheden en het beste proces om een factuur te verkrijgen.
Last updated