Hier vind je vaak gestelde vragen door gebruikers.
Ik heb een bon online gekocht en niet ontvangen. Wat nu?
Vermeld deze gegevens in je e-mail:
- Jouw volledige naam.
- Eventuele informatie over de bon:
- De waarde van de bon.
- Welke soort bon.
- Het ordernummer (indien beschikbaar).
Met deze gegevens kunnen wij sneller een oplossing vinden.
We staan klaar om je te helpen!
Ik heb mijn bon per post niet ontvangen. Wat nu?
Doet mijn gemeente mee aan de cadeaubonnen?
Waar kan ik mijn cadeaubon spenderen?
Je kunt jouw Cirklo-bon gebruiken bij de lokale winkels en handelszaken die aangesloten zijn bij het Cirklo-netwerk van de stad of gemeente waar je de bon hebt gekocht.
Op gemeentelijke website vind je altijd een link naar de lijst met deelnemende lokale handelaars. Hier kun je precies zien welke winkels en ondernemingen jouw bon accepteren.
Ontdek en steun lokale ondernemers
Ga op zoek naar de naam van jouw stad of gemeente, bekijk de aangesloten handelaars en ontdek waar je jouw bon kunt gebruiken. Zo draag je direct bij aan het ondersteunen van lokale ondernemingen en help je jouw gemeenschap te versterken.
Moet ik mijn bon in 1 keer opgebruiken?
Neen, Cirklo-bonnen zijn partieel spendeerbaar.
Dit betekent dat je niet verplicht bent om het volledige bedrag van de bon in één winkel of bij één aankoop te besteden. Je kunt het resterende saldo gebruiken bij andere deelnemende handelszaken binnen het Cirklo-netwerk van jouw stad of gemeente.
Ik ben mijn bon kwijt, wat nu?
Ben je jouw Cirklo-bon kwijtgeraakt? Geen zorgen, we helpen je graag verder!
Ik heb een deel van mijn bon uitgegeven.
Krijg ik nu steeds een andere bon met de resterende waarde?
Neen, dat is niet het geval. De QR-code van je Cirklo-bon werkt als een soort portefeuille waarin een waarde is opgeslagen. Je blijft dezelfde QR-code gebruiken totdat de volledige waarde van de bon is besteed.
Zodra je een deel van je bon hebt uitgegeven, blijft de resterende waarde op de oorspronkelijke QR-code staan. Je kunt dezelfde QR-code blijven presenteren bij de handelaar bij de volgende betalingen, totdat de volledige waarde van de bon is besteed.
Wanneer de bon volledig is uitgegeven, wordt deze niet meer geaccepteerd. Dus, je hoeft je geen zorgen te maken over het krijgen van nieuwe bonnen voor de resterende waarde – de oorspronkelijke blijft geldig totdat alles is besteed.
Ik weet niet meer welke waarde er nog op mijn bon staat.
Heeft jouw stad of gemeente een eigen stadsapplicatie? Dan kun je jouw QR-code eenvoudig scannen via de cadeaubonfunctie in de stadsapp. Zodra je de QR-code hebt ingescand, zie je direct de resterende waarde van je bon op dat moment. De app houdt dit saldo voor je bij, zodat je elke keer dat je de QR-code opnieuw scant, een up-to-date overzicht krijgt van de resterende waarde ten opzichte van het oorspronkelijke bedrag. Handig, toch?
Ik heb geen smartphone maar wil wel een bon kopen. Wat nu?
Geen probleem. Je moet helemaal geen smartphone hebben om een cadeaubon van jouw stad/gemeente te kunnen aankopen. De webshop is namelijk zowel toegankelijk voor desktop (PC, computer, ...) als voor mobiele apparaten (smartphone, tablet, ...). Er zijn twee manieren waarop je Cirklo cadeaubonnen kunt gebruiken zonder smartphone.
Heb je geen van bovenstaande toestellen of geen internet connectie? Geen probleem! Je kan steeds naar het gemeente/stadsloket gaan om daar ter plekke een bon aan te kopen. Op deze manier kan iedereen van jong tot oud genieten van dit initiatief.
Op welke manier(en) kan ik de bon laten scannen bij betaling?
Ga gewoon met dit papieren exemplaar naar de handelaar & laad de QR-code scannen bij betaling
Bon aangekocht aan het gemeente/stadsloket of ontvangen in de brievenbus?
a.d.h.v. de e-mail die je hebt ontvangen (bevestiging na aankoop) & die de eigenlijke QR-code bevat
druk bovenstaande e-mail af en je kan de bon QR-code ook op papier presenteren
Je hebt je bon aangekocht via de webshop. Top! Daarna kan je met de bon betalen door de QR-code te laten scannen bij deelnemende handelaars op deze manier kan iedereen van jong tot oud genieten van dit initiatief.
Ik heb een andere vraag, waar kan ik terecht?
Het kan gebeuren dat jouw bon in de SPAM-folder of ongewenste map terechtkomt. Neem daar zeker een kijkje! De e-mail is afkomstig van « no-reply@cirklo.be ».
Bon niet gevonden? Geen zorgen!
Kan je jouw bon toch niet terugvinden, zelfs niet in de SPAM-map? Neem dan gerust contact met ons op via . Wij lossen dit samen met jou op.
Indien uw bon niet in de brievenbus is terecht gekomen, dan stuur je een mailtje naar met de vermelding van je naam en adres.
Wij kijken dan na wat er is misgegaan en sturen je per mail een nieuwe bon op.
Als je jouw stad of gemeente niet terugvindt in , kan dit betekenen dat jouw stad of gemeente op dit moment niet deelneemt aan het Cirklo-initiatief en nog niet is aangesloten bij het Cirklo-netwerk.
Bekijk de lijst van deelnemende steden en gemeenten
Bekijk om de volledige lijst van deelnemende steden en gemeenten te bekijken en te controleren of jouw gemeente erbij staat.
Of ga naar:
Stuur een e-mail naar en vermeld in je bericht zoveel mogelijk relevante informatie, zoals: Je naam, datum van aankoop of ontvangst.
Ons supportteam zal een korte controle uitvoeren. Zodra alles in orde is, sturen we je een nieuwe bon met de resterende waarde toe.
Heeft jouw stad of gemeente geen stadsapplicatie? Geen probleem! Je kunt het saldo van je bon zelf controleren door naar te gaan en daar je QR-code in te voeren.
Of scan de QR-code alsnog in via de van jouw stad/gemeente en laat ze vervolgens zo scannen door de handelaar
scan de QR-code in via de van jouw stad/gemeente & laat ze vervolgens zo scannen door de handelaar
Voor vragen omtrent het gebruik van de bonnen kan je steeds & het best terecht bij het gemeente/stadsbestuur van de bon. Voor technische vragen kan je terecht op .